M4ut Akib4t Elak Kenderaan Mem0tong

SEORANG lelaki m4ut apabila kenderaan yang dinaikinya bert3mbung dengan lori di Kilometer 80 Johor Bahru- Mersing, Kota Tinggi, petang semalam.
Dalam kem4langan 2.50 petang itu, m4ngsa, Mohammad Razif Ismail, 22, yang menaiki kereta Proton Waja itu disahkan men1nggal dunia di lokasi kej4dian, manakala pemandu dan seorang lagi penumpang par4h.
Ketua Polis Daerah Kota Tinggi, Superintendan Hussin Zamora berkata, kem4langan memb4bitkan kereta Proton Waja dinaiki m4ngsa dengan lori Isuzu.
Katanya, hasil siasatan mendapati kem4langan berlaku apabila pemandu kereta Proton Waja dari Mersing menghala ke arah Johor Bahru mengel4k sebuah pacuan empat roda yang mem0tong di laluan bert3ntangan.
“Kereta dinaiki m4ngsa cuba mengel4k ke kiri jalan sebelum hil4ng kawalan dan memasuki laluan bert3ntangan sebelum bert3mbung dengan lori.
“Pemandu kereta dan penumpang belakang, lelaki yang masing-masing berusia 25 tahun dan 24 tahun par4h, manakala penumpang hadapan (Mohammad Razif) men1nggal dunia.
“Pemandu lori berusia 35 tahun serta isterinya berusia 21 tahun hanya mengal4mi ced3ra ringan,” katanya dalam kenyataan, hari ini.
Katanya, semua m4ngsa yang cedera dihantar ke Hospital Kota Tinggi untuk rawatan lanjut.
“K3s disiasat mengikut S3ksyen S3k 41(1) Akta Pengangkutan Jalan 1987. Siasatan lanjut diteruskan bagi memastikan pvnca sebenar kem4langan,” katanya.
Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih!
Sumber : Harian metro