Muhyiddin diiktiraf sebagai PM terhebat dunia kawal Covid-19

Malaysia diiktiraf sebagai antara lima negara terbaik di dunia dalam mengawal pandemik koronavirus (Covid-19) dan pengiktirafan yang terhormat diberikan kepada pemimpin tertinggi Perdana Menteri Tan Sri Muhyiddin Yassin.
Menteri Kanan (Keselamatan), Datuk Seri Ismail Sabri Yaakob berkata, berdasarkan kajian yang dilakukan World Health Organisation (WHO), Tan Sri Muhyiddin mendapat ranking pertama sebagai pemimpin yang paling berjaya kawal Covid-19.
Ini menjadikan Malaysia salah satu negara contoh, iaitu penerimaan rakyat terhadap tindakan kerajaan dalam mengekang wabak berkenaan yang mendapat pengiktirafan dunia dalam satu tinjauan global.
“Malaysia di bawah kepimpinan Perdana Menteri, Tan Sri Muhyiddin Yassin berada dalam kedudukan antara lima negara terbaik dunia dengan ‘public approval’ atau penerimaan rakyat yang tertinggi.
Tan Sri Muhyiddin telah berjaya menanamkan sikap tenang dalam setiap individu masyarakatdi Malaysia dalam menghadapi wabak ini.
Ucapan yang sempoi dan berkonfiguratif sebagai Abah telah menarik minat seluruh rakyat di Malaysia untuk memberikan kerjasama yang mantap dan utuh pada kerajaan dalam menghadapi wabak Covid-19.
“Perdana Menteri mengambil keputusan besar dan mencabar dalam memperkenalkan Perintah Kawalan Pergerakan (PKP) pada 18 Mac lalu selain turut melaksanakan kawalan ketat menerusi Perintah Kawalan Pergerakan Diperketatkan (PKPD) di beberapa kawasan yang bertujuan mengekang penularan wabak dalam komuniti,” katanya.
Menurutnya, hasil kerjasama baik seluruh rakyat Malaysia dalam mematuhi setiap arahan dikeluarkan telah membantu kerajaan dalam melandaikan lekuk Covid-19 di negara ini.
“Kerjasama yang diberikan seluruh rakyat serta pengorbanan besar daripada (petugas) barisan hadapan, (hasilnya) kita telah berjaya mengawal jangkitan Covid-19 dengan meratakan lengkung pandemik itu,” katanya.
Tahniah Abah atas pengiktirafan hebat ini dan tidak lupa kepada seluruh rakyat Malaysia yang sentiasa patuh pada arahan kerajaan. Kita mesti menang.
SUMBER : MALAYSIA POLITIK